Btc roulette

القائمة الرئيسية

الصفحات

قد تعجبك ايضا مدونة مصر التعليمية

مفاجأة غير متوقعة بعد تصحيح عينة امتحان الفيزياء للثانوية العامة



مفاجأة غير متوقعة بعد تصحيح عينة امتحان الفيزياء للثانوية العامة

مفاجأة صادمة بنتيجة عينة امتحان فيزياء الثانوية العامة



بعد أن أعلنت وزارة التربية والتعليم أمس عن نتيجة تصحيح العينة الفيزيائية العشوائية للمدرسة الثانوية ، كشفت التحليلات الإحصائية أنه من المتوقع أن يصل عدد الراسبين أثناء تصحيح الموضوع إلى 80 ألف طالب من إجمالي 388 ألف و 937 طالبًا اجتازوا الاختبار ، الثلاثاء الماضي ، 7 يوليو.

أظهر التحليل الإحصائي أنه عند تطبيق نفس النسبة المئوية للنجاح التي أعلنت عنها في العينة العشوائية ، والتي يبلغ حجمها 15 ألفًا و 655 ورقة إجابة ، ومعدل النجاح 79.4٪ ، فإن معدل النجاح سيصل إلى 80 ألفًا و 121 طالبًا بينما سينجح 308 آلاف طالب.

علما أنه تم تطوير هذا التحليل الإحصائي قبل تطبيق قواعد الرأفة ، والتي تقرر زيادتها هذا العام بنسبة 10٪.

يشار إلى أن نتيجة العينة الفيزيائية العشوائية كشفت أن 3270 طالبًا يمثلون 26.30٪ من إجمالي العينة العشوائية حصلوا على معدل نجاح من 90٪ إلى أقل من 100٪ وهو أكثر من النسبة المخصصة في المنحنى المعتدل. نتائج امتحانات الطلبة المتميزين.

حصل 2546 طالبًا "بنسبة 20.48٪ من إجمالي العينة العشوائية على معدل نجاح من 80٪ إلى أقل من 90٪ ، وحصل 2163 طالبًا بنسبة 17.40٪ من إجمالي العينة العشوائية على نسبة نجاح من 70٪ إلى أقل من 80٪".

جدير بالذكر أن عمليات التصحيح بدأت في الدورة بعد الاجتماع الذي عقد عبر شبكة مؤتمرات الفيديو مع أدلة الموضوعات العامة ومشرفي التقييم على مستوى جميع مقرات التقييم. استمع إلى وجهة نظر الموجهين وطوّر بدائل للإجابة على بعض الأسئلة.

مترجم 


An unexpected surprise after correcting the physics exam sample for high school



After the Ministry of Education announced yesterday the result of correcting the random sample of physics for high school, statistical analyzes revealed that it is expected that the number of repeaters during the correction of the subject will reach 80 thousand students out of a total of 388 thousand and 937 students who took the test, last Tuesday, July 7 .

The statistical analysis showed that when applying the same percentage of success that it announced in the random sample, which has a size of 15 thousand and 655 answer sheets, and the success rate of 79.4%, the success rate will reach 80 thousand and 121 students, while approximately 308 thousand students will succeed.

Note that this statistical analysis was developed before the application of clemency rules, which was decided to increase this year by 10%.

It is noteworthy that the result of the random sample of physics revealed that 3270 students representing 26.30% of the total random sample obtained a pass rate of 90% to less than 100%, which is more than the percentage allocated in the moderate curve of the results of examinations for distinguished students.

2546 students "with 20.48% of the total random sample, obtained a passing rate from 80% to less than 90%, and 2163 students with 17.40% of the total random sample obtained a success rate from 70% to less than 80%."

It is worth noting that the correction operations started in the course after the meeting that was held via the video conferencing network with the general subject guides and assessment supervisors at the level of all assessment headquarters. Listen through to the mentors' point of view and develop alternatives for answering some questions.

تعليقات