Btc roulette

القائمة الرئيسية

الصفحات

قد تعجبك ايضا مدونة مصر التعليمية

بدون قضايا | صرف رصيد الأجازات بدون حد أقصى | التفصيل


بدون قضايا | صرف رصيد الأجازات بدون حد أقصى | التفصيل 



دفع رصيد الإجازة بدون سقف

 صرف رصيد الإجازة بدون مشاكل

 قراءة وتوضيح التوجيهات المالية والإدارية
ذكر مجلس الدولة في فتواه أن الجمعية العامة لفتاوى الفتوى والتشريع خلصت إلى أن البنود "2" و "3" و "5" من المادة 3 من قرار وزير المالية رقم 199 لسنة 2017 التي نصت أن رصيد الإجازة الذي لم يستنفده الموظف قبل العمل بأحكام قانون الخدمة المدنية لأسباب تتعلق بمصلحة العمل ، وأن هذا البيان معتمد من السلطة المختصة ، ولا يتجاوز رصيد الإجازة 789 يومًا ، وأن يكون الصرف على عدة دفعات مبدئية منها 50٪ من قيمة المقابل النقدي بحيث يتم إنفاق الجزء المتبقي بعد انقضاء ستة أشهر من تاريخ صرف الدفعة الأولى.
2- أن بيان إدارة الموارد البشرية يتضمن صراحة أن رصيد الإجازة العادية التي لم يستنفدها الموظف قبل تطبيق أحكام قانون الخدمة المدنية كان للأسباب التي تتطلبها المصلحة التجارية ، بشرط موافقة هذا البيان من قبل الجهة المختصة وفق أحكام المادة (2/1) من القانون رقم (81) لسنة 2016.

3- لا يتجاوز رصيد الإجازة المعتادة المشار إليه الحد الأقصى للرصيد وهو 789 يومًا ، بحقيقة أن الموظف التحق بالخدمة في سن 24 عامًا ، وخلال فترة خدمته لم يحصل على إجازة ، مع مراعاة المجموعات العاملة في المناطق النائية ، أو التي لديها قواعد خاصة ، أو التي تم تعيينها قبل سن 23.

5- في حالة توفر الضوابط المذكورة ، يدفع للموظف الذي انتهت خدمته أو ورثته ، حسب الظروف ، قيمة 50٪ من المقابل النقدي المذكور ، وينفق الجزء المتبقي بعد 6 أشهر من تاريخ صرف الدفعة الأولى لمن يستحق مبلغ هذا المبلغ النقدي لهم 10 آلاف جنيه أو أكثر ، وكل ما ينفق في مقابل نقدي واحد كامل.
وذكر مجلس الدولة أن فتواه تستند إلى الفتوى السابقة في جلسة 4-15-2015 ، والتي خلص فيها إلى أن العامل لا يجب أن يأتي إلى السلطة الإدارية كل عام لاستهلاك جزء من رصيد إجازته ، ويفعل ذلك. لا يفقد حقه في هذا التوازن ، ولا يصادر حقه في إبقائه دون حد أقصى ، مشيراً إلى أن المشرع لم يطلب دليلاً على أن حرمان الموظف من إجازته يرجع إلى أسباب تقتضيها مصلحة العمل ، خاصة وأن المبدأ هو أن يحصل العامل على حقه مقابل رصيد إجازته المنتظمة دون الحاجة للجوء إلى لجان فض المنازعات أو المحكمة المختصة.

إن رصيد الإجازات مستحق وفقا للقانون 47 لعام 1978 ، وقد صدرت عدة قرارات لتحديد حد أقصى للصرف قدره 789 يوما ، بغض النظر عن أيام إجازة الموظف. كان على أصحاب الرصيد رفع دعاوى قضائية.
منذ فترة وجيزة ، انتهت الجمعية العامة للفتوى والأقسام التشريعية بعدم شرعية أحكام القرار 199 لسنة 2017 ، بما في ذلك وضع حد أقصى لتوازن الإجازات ، وجدير بالذكر أن هذه الفتوى هي نفسها في عام 2015.



الترجمة  الى الانجليزية

Paying the vacation balance without a ceiling

 Cashing vacation balance without issues

 Reading and clarification of financial and administrative guidance

In his fatwa, the State Council stated that the general assembly of the Fatwa and Legislative Sections concluded that the items “2”, “3” and “5” of Article 3 of the Minister of Finance Resolution No. 199 of 2017, which stipulated that the leave balance that The employee did not exhaust him before work with the provisions of the Civil Service Law for reasons related to the interest of work, and that this statement is approved by the competent authority, the leave balance does not exceed 789 days, and that the disbursement is on several initial payments of which 50% of the value of the cash consideration so that the rest of the portion is spent after the expiration of six Months from the date of disbursement of the first payment.
2- That the statement of the Human Resources Department explicitly includes that the balance of regular leave that the employee did not exhaust before applying the provisions of the Civil Service Law was for reasons required by the business interest, provided that this statement is approved by the competent authority in accordance with the provision of Article (2/1) of Law No. (81) For the year 2016.

3- The balance of the usual vacation referred to does not exceed the maximum balance, which is 789 days, according to the fact that the employee joined the service at the age of 24 years, and during the period of his service he did not obtain a leave, taking into account the groups working in remote areas, or that have special rules, or that She was appointed before the age of 23.

5- If the aforementioned controls are available, the employee whose service has ended or his heirs shall, according to the circumstances, be paid a value of 50% of the aforementioned cash consideration, and the remainder of the portion shall be spent after 6 months from the date of disbursement of the first payment, for those entitled to the amount of this cash consideration to them 10 thousand One pound or more, and all that is spent in one full cash consideration.
The State Council stated that his fatwa is based on the previous fatwa in the 4-15-2015 session, in which he concluded that the worker does not have to come to the administrative authority every year to consume part of his leave balance, and does not forfeit his right to this balance, nor confiscate his right In keeping it without a maximum, pointing out that the legislator did not require proof that depriving the employee of his leave is due to reasons required by the work interest, especially since the principle is that the worker gets his right in exchange for the balance of his regular leave without the need to resort to dispute resolution committees or the court Competent.
=====
The balance of leaves is due according to Law 47 of 1978, and several decisions have been issued to set a maximum limit of disbursement of 789 days, regardless of the days of leave of the employee. The owners of the balance were to file lawsuits.
A while ago, the General Assembly of the Fatwa and Legislative Sections ended in the illegality of the provisions of Resolution 199 of 2017, including the setting of a maximum limit for the balance of vacations, and it is worth noting that this Fatwa is the same in 2015.

تعليقات